Informator, št. 210, 2015, page 10

VADBA

gozda

Content

10 društveni informator št. 210 šd krašnja - december 2015 na pot smo se odpravili konec oktobra. z marjanom sva iz krašnje krenila ob šesti uri zjutraj. v krajnem brdu se nama je pridružil france v gabrovnici pa jože. pot iz krašnje do ga-brovnice ga-brovnice sva prehodila v eni uri. jože je izkušen planinec. edini od četrverice je prehodil izbrano pot do nove štifte. v zadnjih desetih letih ko se je od-ločil od-ločil da spremeni življenski slog je prehodil veliko planinskih poti v slovenskih avstrijskih in italijanskih gorah. s skupino gorniških prijateljev se je povzpel na najvišji vrh turčije 5.165 metrov visoki ararat. v meglenem jutru smo se po kolovozni poti spustili proti pšajnovici. na robu gozda ob pašniku se je jože zaustavil in zaklical: » buco buco! na drugem koncu pašnika se je oglasil klicani. » meeee meeee! še nekaj deset metrov skozi gozd in spet smo se vrnili na asfaltno cesto ki vodi skozi pšajnovico v šmartno v tuhinjski dolini kjer smo pred manjšo trgovino naredili prvi krajši posta-nek. posta-nek. ta del poti smo prehodili v uri in petih minutah. od tu se pot začne vzpenjati. po 30 minutah smo po asfal-tirani asfal-tirani cesti prišli do spomenika padlim partizanom v vasi gra-dišče. gra-dišče. od tu naprej poteka pot po makadamski cesti. kmalu za letnim gledališčem v opuščenem kamnolomu romarska pot zavije levo na gozdno pot strmo v hrib. kljub megli in nizki temperaturi nam je kmalu postalo toplo. po 40 minutnem gri-zenju gri-zenju kolen smo iz gozda ponovno stopili na makadamsko cesto. tu se svet za krajši čas poravna. levo se odcepi steza za sv. miklavž. mi smo še dober kilometer hodili po cesti. na naše veselje se je skozi meglo pokazalo sonce. jože je pove-dal pove-dal da je tu že večkrat nabiral gobe. na križišču dveh cest smo pri božjem znamenju naredili nekaj fotografij skrenili s ceste in se začeli vzpenjati po markirani gozdni poti. pot je posta-jala posta-jala vedno bolj strma. iz kolovozne poti smo zavili na komaj vidno stezo. v tem delu ni nobene markacije zato brez vodni-ka vodni-ka stezo zelo težko najdeš. steza prečka pobočje in se ves čas strmo vzpenja. ob 10. uri smo iz gozda stopili na greben na nadmorski višini 1.163 metrov kar je bila najvišja točka na naši poti. na planini tik ob grebenu so zagorski romarji postavili božje znamenje v skali uredili marijino znamenje pred njim pa postavili mizo in klopi ter vse ogradili z lesenim plotom da bi preprečili dostop živini z bližnjega pašnika. posedli smo po klopeh in uživali v lepih razgledih na s soncem obsijane kamni-ško kamni-ško – savinjske alpe. preko pašnika smo se spustili do makadamske ceste in po njej v dolino. po približno 40 minutah hoje smo prvič uzrli cerkev. cesta vodi desno mi pa smo stopili na ozko stezo ki zavije ostro levo in strmo navzdol. steza ni označena in s ceste ni vidna zato jo brez vodnika ne moreš najti. po 15 minutah smo stopili iz gozda na močvirnat pašnik nekajkrat prestopili žično ograjo in se mimo hiš spustili na asfaltno cesto. mimo obnovljene kapelice s sliko škofa antona martina sloška smo ob 11 uri in 10 minut prišli pred široko stopnišče ki vodi na dvignjen prostor pred cerkvijo marije zvezde. podali smo se desno mimo župnišča do bližnje gostilne da bi se preoblekli in odžejali. vrata so bila zaklenjena na njih pa napis da je go-stilna go-stilna odprta po 15. uri. na srečo je bila cerkev odklenjena tako smo si lahko ogle-dali ogle-dali njeno notranjost. ko sediš v cerkvi in se poglobiš vase začutiš kako te prevzame. tedaj lahko dojameš zakaj številni romarji že stoletja prihajajo na novo štifto. nekaj pred poldnevom smo se po isti poti vrnili nazaj proti krašnji kamor sva z marjanom prišla ob pol šestih popoldan ko je mrak že legel na zemljo. za konec še nekaj statističnih podatkov. z marjanom ki sva začela in končala v krašnji sva bila na poti 11 ur in 27 minut hodila 9 ur in 32 minut in počivala 1 uro in 55 minut. po po-datkih po-datkih strička googla sva prehodila cca 40 km poti in opravila 1.972 metrov vzponov in prav toliko spustov. trasa poti je zanimiva pestra in speljana po lepi pokrajini zato se je vredno potruditi in jo prehoditi. tomaž tomaž andrejka andrejka funkcionalna vadba funkcionalna vadba je v novi sezoni že v polnem teku. ti-stim ti-stim ki vadbo obiskujejo že nekaj sezon se je v letošnjem letu pridružilo kar nekaj novih obrazov tako da telovadnica dobe-sedno dobe-sedno poka po šivih. do sedaj smo opravili sedemnajst trenin-gov trenin-gov enega tudi na prostem in kar nekaj je takih ki imajo polno prihod odhod odmor nadmorska vzpon spust višina krašnja ( bar pod lipo) 6: 01 398 krajno brdo ( zakrajšek) 6: 28 6: 29 0: 01 gabrovnica 7: 02 7: 13 0: 11 722 324 pšajnovica ( cerkev) 7: 35 7: 35 656 66 šmartno 8: 07 8: 12 0: 05 462 194 gradišče ( spomenik) 8: 37 8: 37 593 krišče sredi gozda ( križ) 9: 30 9: 33 0: 03 kostanška planina- greben ( križ kapelica v skali) 10: 01 10: 14 0: 13 1163 701 nova štifta ( cerkev) 11: 10 11: 43 0: 33 476 687 kostanška planina ( križ kapelica v skali) 12: 58 13: 03 0: 05 1163 687 gradišče ( letno gledališče) 14: 00 14: 04 0: 04 gradišče ( spomenik) 14: 08 14: 08 šmartno ( bife kostele) 14: 40 15: 00 0: 20 462 701 gabrovnica 16: 10 16: 30 0: 20 722 260 krašnja ( bar pod lipo) 17: 28 398 324 bruto čas 11: 27 čas hoje 9: 32 odmori 1: 55 vzponi 1972 spusti 1972

Navigation

Informator, št. 210, 2015 Home Informator, št. 210, 2015, page 9 Informator, št. 210, 2015, page 11

Edition Digital Links

Edition Digital Home Page
Follow Edition Digital on Twitter!
Friend Edition Digital on Facebook!
Edition Digital on LinkedIn
Edition Digital's YouTube channel

Edition Digital on Google Play Edition Digital on iTunes Edition Digital on Amazon Kindle